12 istorijų pusryčiams, pietums ir vakarienei

Nu kaip, blyneliai, 12 istoriju, vilnius,, kavine

12 istorijų restoranas (jie save vadina “restoranėliu”, bet aš negaliu, visaip bandžiau persilaužti, bet nu neišeina…) buvo aplankytas ne kartą, tad pagaliau atėjo metas ir su Jumis pasidalinti mūsų įspūdžiais. Lankėmės ryte, dieną bei vakarop. Tikslai beveik kaskart buvo skirtingi – božole vyno ragavimas, pusryčiai su kolegomis, pusryčiai 10-ies draugų kompanijoje su putojančiu, darbų aptarimas ir t.t. Žinome, kad grįšime dar ne kartą ir tuoj papasakosime kodėl.

12 istorijų yra įsikūrę Amber Apple viešbučio prieigose priešais Filharmoniją. Kaip restoranui prie viešbučio ir priklauso, 12 istorijų kasdien savo lankytojus vaišina pusryčiais bei turi gan įvairų meniu, iš kurio, manau, daugelis išsirinktų. Taip pat gali pasigirti strategiškai gera vieta – 100 m. iki Aušros Vartų, kokie 200 m. iki Rotušės, aplink nemažai parkingo vietų.

restorano prieigos

Vienas iš 12 istorijų kozirių – pusryčių čia galite gauti kasdien. Taip, kasdien. Ne šeštadieniais, ne savaitgaliais, ne šventinėmis dienomis, o kasdien (I-V 8-11h, VI-VII 8-15h). Antras koziris, labai susijęs su pirmuoju – pusryčių meniu yra gan didelis, tad dažnai čia einant pusryčiauti tikrai užtruksit kol viską išragausit.

Pusryčių meniu ir dalis įprasto meniu

antra meniu pusė

Mes, kaip prisiekusios benediktų fanės, visų pirma juos ir išmėginom. Vienbalsiai sutarėm, kad gerai, tikrai gerai. Kiaušinis išvirtas puikiai, padažo kiekis ir konsistencija taip pat gera, aš tik prikibčiau prie bandelės, nes ši buvo apie nieką, bet greičiausiai mane išlepino tie sviestiniai bandelės-keksiukai, ragauti kitose vietose. Iš kitos pusės, čia už 2 didžiulius benediktus moki EUR 5,5, kol tose kitose vietose už mini benediktuką susimoki EUR 5, tai už tokią kainą tikrai turi pasistengti ir bandeles kepti upgrade’intas. Bendrai – benediktus kartotumėm!

Omletai didžiuliai. Kainos svyruoja nuo EUR 3,7 už paprastą be priedų iki EUR 5,3 su šonine. Šis nuotraukoje yra su šonine. Pats mandriausias iš visų siūlomų, bet ir dydis rimtas… antro patiekalo be pasėdėjimo pertraukos taip lengvai nesusikiši, nebent pagirios. Daug pastabų jam neturim, nes skanu, kokybė atitinka kainą ir tikrai neliktumėt alkani jį užsisakę.

Pusryčių brusketos būtų tiesiog brusketos jei ne Burrata sūris. Nebuvome jo anksčiau ragavę, bet dabar žinosime, kad Burrata kaip sviestas – dėk visur ir pagerins patiekalą kokius triskart. Paprastas gan nebrangus (EUR 3,5) patiekalas nenorintiems kiaušinių, tačiau vis tiek gan sotus, kadangi brusketos yra dvi, o nuotraukoje matote tik pusę porcijos (sorry, ne viską spėjame užfiksuoti, kartais maistas susivalgo prieš jį įamžinant).

Pilno grūdo blyneliai patiekiami su varškės kremu, kuris tirpsta burnoje, uogiene, kuri nėra paminėta meniu, bei vaisiais, dar yra pagerinti cukraus pudra (nuotrauka viršuje). Aš tai vertinu kaip super desertą, kurį puikiai galima pasidalinti su draugu kaip antrą patiekalą. Dėl traškumo ir apskrudimo susiginčijome, nes man “pilnas grūdas” susisiejo su sveika blynelių versija, bet šie buvo traškūs ir gan riebūs, kas kitiems ragautojams patiko, o man asmeniškai buvo too much. Nesiginčijant apie riebumą, vienbalsiai nubalsavom, kad skanūs ir imami, ypač kai tokia porcija už EUR 4,5, kas lyginant pusryčių blynų kainas yra visai ok.

Meniu taip pat yra kruasanas su sviestu ir džemu. Man, kaip ir tau, skaitytojau, atrodo, kad jis bus vienas, bet mums buvo patiekti du, tik mažiukai. Gal ir gerai – maži daiktai, gyvūnai ir vaikai visad mielesni, tai ir čia šitas suveikė, plius kai tokie maži tai niekas nenori ragauti, nes gaila apvalgyt žmogų, todėl nereikia dalintis. Kaina – EUR 1,9.

Prie pusryčių yra BŪTINA, tiesiog privaloma išgerti kavos. Apie įprastą kavą – juodą ar su pienu – papasakoti daug ko negaliu, nes ši 12 istorijų yra nestebinančiai gerai, na kaip ir priklauso (mūsų vertinimo standartas yra, kad “gerai” yra normalu, o ne “normaliai” yra normalu), tad žemiau matote šaltą kavą, kuri pranoko lūkestį (EUR 3). Įsimenamo skonio, pasaldinta pasirinktu sirupu (bijau meluoti, bet man regis galima rinktis iš trijų – migdolų, kokosų ir dar kažko, čia kokosų) ir tikrai rekomenduotina.

Išragavę pusryčius mėginome patiekalus iš įprasto meniu (ne, ne tą pačią dieną, nesėdėjome 12 istorijų nuo atsidarymo iki užsidarymo). Štai jums puikus vakarienės pasiūlymas – šaltekai! Taip, nebūtina eiti į Čili kaimą ar Forto dvarą, kad pavalgytum šaltekų. Čia jie buvo puikūs ir ši didelė porcija kainavo EUR 3,5. Atkreipiame dėmesį, kad jie yra siūlomi tik vasaros metu, kurios pusę jau praėjo, tai nemiegokit, nes negausit.

Cezario salotas galima rinktis be nieko, su vištiena arba su krevetėmis. Ragavome su vištiena ir buvo ok (EUR 6). Prie ko čia tie pomidorai niekas nežino, gal netyčia įkrito, bet šiaip buvo gan neblogai.

Vištiena su šonine buvo patiekta pomidoriniame ryškaus skonio padaže. Šalia bulvių košė bei salotos. Vienas paprastesnių karštų patiekalų, bet neturime jam pretenzijų – buvo viskas ko tikėjomės bei daugiau – tas raudonas pagardas.

Klasikinis burgeris (kam patinka žodis “vožė” – suvožtinis) su jautiena buvo super. Iš visų karštų tikrai būtų išrinktas favoritu, nes čederio sūris, šoninė, agurkėliai, puikiai kepta mėsa (kaip ir prašyta – vidutiniškai) bei garstyčios – KAS GALI BŪTI GERIAU? Geriau gali būti tik geros bulvytės šalia, o čia tokios so so, bet tokio burgerio įvaizdžio ir bulvės negadina. Užskaitom!

Kai nebežinome kur eiti, einame čia, nes žinome, kad (i) galime gauti pusryčių be super išankstinių rezervacijų (2 sav. prieš sugalvoji, kad 10:45 val. valgysi pusryčius ne visada yra misija įmanoma), (ii) pusryčiai bus gardūs, kokybės ir kainos santykis bus geras ir skirtingi valgytojai galės rinktis kiekvienas pagal savo skonį, (iii) meniu siūlomi patiekalai taip pat yra skirtingi, tad net išrankesni žmonės turėtų ką išsirinkti, plius 12 istorijų turi kiemą ir šviesų vidų, kas niūriomis vasaros/rudens/žiemos ar pavasario dienomis neleidžia stipriai kentėti, nes tebūnie šviesa.

Aptarnavimas. Vos nepamiršau… Kiek lankėmės, tiek “viskas gerai” arba “labai gerai”. Personalas dėmesingas ir draugiškas, jautiesi kaip atėjęs į svečius, o taip jaustis visada kur kas smagiau nei kai atėjęs jautiesi jog privertei žmogų kentėti, nes jis per tave dabar turi dirbti ir kentėti.

Dar kartą permąstėm ir sakom – iki greitų susitikimų!