Deividas Leilionas: Savo noru duobėje

Parašiau pavadinimą ir perėjo šiurpai. Gavosi tokia beveik populiari antraštė, ant kurios spaustų visi geltonosios spaudos mylėtojai, jeigu dar pridėtume žymaus žmogaus vardą, o jeigu į duobę pridėtume truputį erotikos, gal apnuogintą koją, tai būtų dienos skaitomiausias straipsnis. Juokinga, kad tikslas yra rašyti apie tuos žmones, kuriems per tuos iš geltonųjų puslapių nelieka vietos. Na vietos gal ir lieka, ypač, jeigu pats išsikasi sau duobę, tai vietos visada atrasi. Žemyn žemyn ten dar daug kur kasti. Gerai, tai vietos gal ir lieka, bet niekas neskaito, niekam neįdomu. Taip sako masinės žiniasklaidos priemonės. Bet jeigu straipsnio pavadinimas „SAVO NORU DUOBĖJE“ tai kaip neskaitysi?

deividas leilionas. bescouted, nu kaip
Kaip Deividas startuoliu tapo arba „atrado duobę“

Rašysiu apie Deividą Leilioną. Toks jis visas madingas, vaikšto užsidėjęs startuolio etiketę. O kaip tuo startuoliu tapo? Įlipo į duobę. Kartu nusprendėm, kad kažkokią verslo srities problematiką vadinsime duobe. Nieko čia naujo nepasakysim, bet jeigu nori sukurti verslą, dažnai siūlai idėją, kuri spręstų kažkokią problemą. Deividas – fotografas. Fotografavo, keliavo, gulėjo sau Balio saloje po palme (čia tikra istorija) ir sugalvojo, kad nori susiorganizuoti fotosesiją. Na suprantama, tos palmės, žydras vanduo, reikia tik įdegusių merginų, visažistės, geros vietos, visiems tinkamo laiko, gal ir padėjėjas praverstų. Tikrai yra reikalų. Nuo kurio čia galo pradėti? Nuo kažkurio pradedi ir paskui žaidi. Tai vienas projekto dalyvis negali, tai kitas, tai laikas netinka, tai paskutinę minutę atsisako. Problema? Tie, kas susidūrė su tokiais organizaciniais fotosesijų, filmavimų ar kitų projektų reikalais, supras. Ir Deividas suprato ir sugalvojo – įlips jis į tą duobę. Ką ten įlips, šoks stačia galva, pradės kasti ir iškils virš duobės, išspręs problemas, už sprendimą gaus pinigų ir ilgai bei laimingai gyvens. Gyvenimo paradoksas, jei būdamas duobėje kasi taip norėdamas išlipti iš duobės, tai ji tik didėja. Apskritai duobė yra turbūt vienintelis dalykas, kuris atimant didėja.

deividas leilionas. bescouted, nu kaip

Deividas Leilionas

Užkasim duobę su Bescouted!

Deivido sprendimas – internetinė globali platforma, pavadinimu „Bescouted“. Joje gali registruotis visi, kas nori būti modeliais, reklamų, fotosesijų veidais, fotografai, visažistės, projektų vadovai. Prisiregistruoji, sukuri projektą ir visi, kam galėtų būti aktualu, gauna žinutę, kad ieškomi žmonės. Aplikuoja tie, kuriems viskas tinka – atlygis, vieta, laikas, idėja. Labai patogu, jokių paieškų, viskas vienoje vietoje ir svarbiausia, ne tu ieškai žmonių, o sužinoję apie vykdomą projektą, į tave kreipiasi tikrai suinteresuoti asmenys.

Realybės šou „Kasu duobę“

Filosofinis klausimas – tai ar kasdamas rankomis duobę užkasi ar vis dėl to ją pagilini? Kai Deividas sugalvojo dalyvauti realybės šou „Kasu duobę“ daugelis jo sprendimą palaikė. Gera idėja, – sakė žmonės, kurie, vis dėl to nebuvo šios srities profesionalai. Kol pasakoji tik idėją, sunku įžvelgti realias pasekmes, nesklandumus, kurie ne tik gali, bet ir būtinai atsiras duobės kasimo eigoje. Tikrąsias grėsmes pirštu parodo investuotojai, kai į juos kreipiesi prašydamas pinigų. Toks startuolio kelias – turi idėja, bet neturi pinigų. Kad gautum pinigų ieškai investicijos. Kad gautum investiciją reikia sukurti bent jau tuputį apčiuopiamą produktą. Kad jį sukurtum reikia geros komandos. O pinigų dar nėra. Na maždaug esi įklimpęs į duobę, ji tik didėja, o tu dar į ją kvieti žmones. Tai kol jie į tą duobę kartu neįlipa viskas atrodo gražu. Kokia gera idėja, kaip visi padės, kas (dirbs) ir kartu tą duobę įveiksit. Realybė. Žmonės sutikę įlipti į duobę, po kurio laiko atsipeikėja ir supranta, kur papuolė. Ta motyvacija krenta žemiau nei ta duobė, kurioje esate. O jūs idėjos autorius. Jums reikia nepamesti savosios motyvacijos, pasilenkti dar žemiau surankioti komandos narių motyvaciją ir jiems užtikrintu veidu pasakyti, kad čia viskas bus gerai. Kaip manot, ar daugelis tiki?

Pinigų lietus

Arba pirmoji investicija. Skamba kaip Pelenės istorija! Atėjo princas (investuotojas) pamilo tave, davė pilį, pinigų ir laimingai gyvenot. Kol pinigai nesibaigė. O pinigai baigiasi greitai. Reikia mokėti komandai, investuoti į reklamą. Bendrąja prasme į produkto/paslaugos tobulinimą ir vartotojų bazės auginimą. Na bet gavęs pirmąją investiciją žinai, kad vėl nueisi su savo idėja, dar geresne, dar labiau ištobulinta, jau veikiančia ir paprašysi princo dar pinigų.

Anticiklonas atneša lietų

Po lietaus būna sausra. Ir nesvarbu, kad lietus buvo pinigų. Žodžiu, šviečia saulė, tu ten terliojiesi toje savo duobėje ir, kol žiūri žemyn, ten aukštai paima ir pasikeičia oro sąlygos. O tiksliau rinkos sąlygos. Jeigu kažkur iki 2015 metų, būdamas startuolis tiesiog galėjai eiti pas investuotojus ir pristatyti savo idėją, dabar be modelio, kaip tą idėją monetizuoti – gali nesirodyti. O taip nutiko dėl daugelio startuolių žlugimo. Investuotojai nedalina pinigų į kairę ir į dešinę. Nedalino. Patirtis pamokė, kad pinigus  reikia skirstyti labai atsakingai. Norit sumažinti rizikas reikia, kad startuolis pateiktų tikslų modelį, kaip jo idėja uždirbs pinigus. Turbūt visi gerai žinot socialinį tinklą „Twitter“. Jį labai mėgsta naujasis JAV prezidentas Donaldas ir mūsų užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius. Tinklas puikus, veikia gerai, vartotojų skaičius kažkur 2016 m. kovo mėnesio duomenimis buvo apie 320 milijonų. O pinigų negeneruoja. Niekas nesako, gal kada nors ir generuos, bet kol kas niekas nesugalvojo, kaip tai padaryti.

deividas leilionas. bescouted, nu kaip

Deividas Leilionas

Žaidi „žemių karą“

Sistemą sukūrei, veikia gerai, vartotojams patinka, o pinigų negeneruoja, o kol nėra pinigų tol ir investuotojai jų neduoda. Pinigų be pinigų nebus. Tada iš naujo vertini savo idėją ir nusprendi, kad reikia nuskriausti savo vartotojus. Prie gero greit priprantama ir tai tikra tiesa. Kol vartotojai nemokamai naudojosi tavo sukurta platforma, tavo sprendimo būdu, viskas buvo gerai. O kai pradedi mėtyti į juos žemes, tai yra diegti naujas funkcijas, už kurias jiems reikėtų susimokėti – visi pyksta. Niekas nenori žaisti to tavo žemių karo! Tada galvoji kodėl? Kad ir kaip pasakoje viskas gražu būtų, realiame pasaulyje verslas negali gyvuoti be pinigų. O ir pasakoje, juk niekas nekalba apie mokesčius, apie pajamų deklaracijas, iš kur tas princas tų pinigų turi, ar legaliais būdais įsigijo? Kodėl kodėl kodėl? Galvoji ir supranti, kad reikia keisti mąstysena – nuo problemų prie verslo sprendimų. O verslo sprendimai būtų paprastesni, jei turėtų apčiuopiamumą. Jeigu tavo sprendimas duodą naudą vartotojai ir jie suvokia ją kaip apčiuopiamą, tai mokėti sutinka. Jeigu apčiuopiamą vertę sunku atrasti, kad ir koks geras problemos sprendimas bebūtų, pinigų tikriausiai niekas nemokės.

Patarimai iš duobės

Tupi dabar Deividas duobėje ir galvoja: „Niekada iš jos neišlipsiu“.  Kitą dieną į galvą ateina optimistiškesnė mintis: „išlipsiu“. O tada susimąsto bendrąja prasme: „Visą gyvenimą lipi iš duobės ir tave galų gale į duobę padeda”.

Ši istorija tikra, tiesiog bešnekėdami su Deividu sugalvojome tokį palyginimą su duobe. O kalbėjom apie sekmės istorijas, kurias pasakodami žmonės dažnai pamiršta, kiek sunkumų jie patyrė, kiek kartų krito iš duobės į duobę, kiek sprendimų reikėjo įgyvendinti, kol duobes užkasė ir virš jų galėjo iškleti sėkmės vėliavą. Tada tos, net atrodo, stebuklingos istorijos, tampa tokios paprastos – sugalvojau, padariau ir gyvenu laimingai. Bet tiesa kitokia. Reikia išsimurzinti, rankomis žemę knisti, kol vieną dieną apie tave rašo “Nu kaip” (čia tokia ironija, apie Deividą jau rašė visi didieji portalai, labai akcentavo jo atostogas Balio saloje ir pirmąją investiciją, bet niekas neparašė tokios istorijos ir neįmetė stratuolio į duobę).

Duobės Deividui išėjo į naudą ir jis suprato:
  • Tik antram etape suprasi, ką blogai padarei pirmame;
  • Ideali sėkmės formulė: Idėja + komanda + pinigai + laikas. Gali turėti geriausią idėją, kiečiausią komandą ir krūvą pinigų, bet jeigu dar neatėjo laikas – paprasčiausiai nepasiseks;
  • Suklysk greitai, naujas terminas startuolių pasaulyje (angl. Fail fast). Tai reiškia: turi idėją, sukuri projektą, kad ji veiktų bent minimaliai, patikrini ar žmonėms patinka, ar veikia verslo modelis, kuris generuoja pinigus. Jei veikia – judi toliau, jei neveikia – darai ką nors kitą.
Ieškos duobių kitose šalyse

Dabar Deividas bandys keliauti į kitą rinką. Sako Lietuvoje jau viskas išbandyta, o kitur keičiasi taisyklės, gal pavyks suformuoti kitą segmentą. Gal tai bus naujoji “Bescouted” sėkmės formulė?

Jūs, ponas, tik bandykit, o mes jau kai reikės parašysim!

www.bescouted.com 

 

0 Patiko!
0 Nepatiko :(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *